Over mij

Mijn foto
Ik ben Thijmen Grootjen Het grootste deel van mijn professionele leven ben ik bezig geweest met leiding geven aan mensen in combinatie met bouwen als directeur hoofd uitvoeringen dus verantwoordelijk voor de uitvoering van alle projecten, Cliƫnteel, medewerkers,financieel,logistiek.van een middelgroot bouwbedrijf met circa 3500 medewerkers en ook extern via onderaannemers adviseurs speciale deskundige Architecten bureau`s Ingenieurs bureau`s gemeenten provinces de overheid. En daarnaast ook in mijn persoonlijk leven, dit mede door mijn passie voor paarden. Leiding geven is voor mij in beginsel faciliteren en vanop de achtergrond sturen, leiden en geleid worden, dit in eerste instantie door je eigen medewerkers, en natuurlijk ook de vele relaties en opdrachtgevers waar je dag dagelijks zakelijk en soms ook vriendschappelijke relaties mee onderhoud. Met alle menselijke elementen en belangen die daar een rol in en/of bij spelen, dat is iedere dag opnieuw een ontdekkingsreis en bovenal zeer leerzaam, in de eerste plaats keer op keer voor jezelf. En met name door mijn passie voor paarden heb ik veel geleerd over mensen en hun beweegreden waarom ze dingen doen die ze doen.

zondag 17 november 2013

Onbeantwoorde liefde

Waarom dit plaatje hier ziet u twee dingen die eruit springen er is afstand en nabijheid.


Met paarden zijn, betekend volgens Klaus Ferdinand Hempfling chaos en harmonie. En als u zijn boeken goed leest en bestudeerd dan zal u merken dat hij letterlijk zegt dat u de sleutel in handen hebt. Dus welke kant het op gaat, en waar u hopelijk zelf bewust voor kiest, de chaos of de harmonie. De meesten onder ons kiezen heel bewust voor harmonie en willen er alles aandoen om dat te bereiken, mooi dan zijn we nu klaar met ons verhaal.
Maar zo gemakkelijk is het natuurlijk niet, als ik op facebook de berichtjes lees... dan spat daar vaak de grote liefde voor het paard vanaf, dat is zondemeer geweldig om te lezen. Maar als ik dan ergens op bezoek kom of naar een wedstrijd ga, dan zie ik heel veel onbeantwoorde liefde bij paarden, en ik zeg het nogmaals bewust bij de paarden. Wat ik dan zie is dat het paard helemaal niet gelukkig is met de situatie, maar de mensen zelf zijn echter vol lof over hun paard(en) en wat ze al bereikt hebben met hun paard(en), maar ze voelen en zien soms ook wel dat ik daar minder van overtuigd ben. De mensen vragen mij waarom ik hun enthousiasme niet deel.



Dan open ik mijn verhaal met de volgende woorden... Ik zie heel veel onbeantwoorde liefde bij het paard, en dit brengt vaak een enorme schok te weeg. Ik zie ze dan bijna denken..... bij die vent mankeert er zeker iets aan zijn bovenkamer, en ik snap dat ook heel goed, en vindt het derhalve ook helemaal niet erg zouden ze dat zo zeggen, maar naar ik aanneem uit beleefdheid, doen ze dat niet.
Eigenlijk erg jammer... want weet u waarom... omdat deze mensen vanuit hun menselijke gevoel en emotie reageren, hun eigen waarden en normen zijn in dit geval daar helaas voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor .
En juist dat, is datgene wat ze constant ook bij hun paard(en) doen. En daar ontstaat, De kiem voor de onbeantwoorde liefde, en als zich dat blijft voortzetten, dan kunnen we rustig spreken van een gebroken relatie en dan is chaos dichterbij dan ooit voordien.
Wat hier de meest verantwoorde oplossing is, is de mindset van deze mensen zo te veranderen, zodat er wel `n mooie langdurige liefdevolle relatie kan ontstaan en groeien tussen deze mensen en hun paarden.
En dit begint iedere dag opnieuw bij de eerste ontmoeting met u paard, daarna is het beter dat u dit ook doortrek in de (dagelijkse) training... en een van de valkuilen daar is focus, verbaast.

Voor nu veel lees, voel en misschien ook denk plezier, Thijmen.

PS.
De gebruikte foto laat nog veel meer dingen zien, dan die ik nu benoemd heb, verbaast of niet... vertel het mij wat u nog meer ziet....Lijkt mij een leuke uitdaging, maarja wie ben ik.

Pouligerin 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten